fredag den 5. august 2011

Movia og Arriva = SUPER-SERVICE.......idag




I dag var jeg "udsat" for en usædvanlig god og ekstra-ordinær service fra de 2 Bus-selskaber.

Efter arbejde var jeg lige en smut på Posthuset og hente ind bogpakke fra Amazon.co.uk og satte mig på Herlev Torv ind i Bus linie 165 fra Herlev Station mod Lyngby/Bagsværd. Vel ankommet "hjem" til mit bus-stoppested tager jeg rygsækken (Fjällräven - hvad ellers ?) fra sædet ved siden af og stiger ud og går de 2-300 til mit hus. Lige indenfor døren .......FOR IND I HULEN DA OGSÅ......jeg har glemt bogpakken fra sædet ved siden af. Jeg havde lagt bogpakken der og sat rygsækken ovenpå...og kun taget rygsækken da jeg stod.....FUCK o.s.v.

Fat i køreplanen. OK Movia Kundeservice og ringe dertil. Igennem med det samme. De fortalte at den linie kørtes af Arriva som de så gav mig nummeret til. Ringe til dem og forklare problemet. OK - hvilken bus var det, hvorfra og klokken hvad og hvor steg du af ??? OK - lige et øjeblik. Jeg hørte ham kalde bussen over radioen og to minutter efter fik jeg svaret, at den var god nok; min bogpakke lå som beskrevet på sædet.

Hvad så nu ?

Jo - du stiller dig ved stoppestedet hvor du steg af - altså på modsatte side og når busen så....lige et øjeblik.....jo, - når bussen så kommer retur så får du din bogpakke af chaufføren. Bussen vil være der på returvejen ca. kl. 16,08.

Jeg takkede og da tiden nærmede sig, ventede jeg spændt på bussen og da den kom som annonceret, spurgte jeg chaufføren - det var den samme som jeg havde kørt med - om han havde en bogpakke til mig. Jo da - hvad hedder du ? og det sagde jeg selvfølgelig mens han kiggede på adressesedlen på pakken. Værs'go' - her er den. Jeg takkede og stak ham en 50'er til kaffepausen som tak for udstrakt service.

Se det var en god slutning på en tanke-torsk fra min side og tak til Movia og Arriva for god service.

3 kommentarer:

  1. Herligt! Det har ikke den fjerneste lighed med, hvad jeg har været udsat for fra deres kundeservice. Det er ganske vist også et par år siden, jeg har haft brug for den, så man tør måske håbe, at de har opgraderet permanent ...

    SvarSlet
  2. Ja, du har været hurtig og heldig Jan.
    Var det PG der var chauffør!? ;)
    Jeg har været ude for det samme, altså at gå fra en pæn dyr lommekikkert i bussen, den fik jeg desværre IKKE igen!

    Hilsen
    Frank

    SvarSlet
  3. Aloha!

    Mine oplevelser med det Nordjyske busselskab er en sådanne set fint nok, men der har været nogle sjove oplevelser undervejes. Jeg har i dag skrevet lidt om det på Trustpilot.dk, se denne her:
    http://www.trustpilot.dk/review/www.nordjyllandstrafikselskab.dk

    Go' weekend derude!

    SvarSlet