onsdag den 5. september 2012

Gamle mand......


Sted: Onsdag eftermiddag i Bussen.

Jeg var steget på som den sidste i bussen. Står og lige bag chaufføren, der hvor siddepladserne begynder. Jeg skal have stukket mit klippe-kort ned i etui'et og siden ned i min rygsæk. Bussen starter og jeg tager et mindre skridt fremad for at holde balancen. Ingen problemer der. Så rejser en pige/kvinde midt i 20'erne sig og siger til mig:

"Vil De ikke sidde her ?"




........suk......er man blevet så gammel og affældig at se på, siden de unge damer/kvinder/piger tilbyder mig at sidde ned......suk......

Jeg stod op hele turen hjem....faneme...... :-D

4 kommentarer:

  1. Puuuh ... den sved hr. Dresler ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor jeg forstår dig!

    I min familie bliver vi tidligt gråhårede. Min frisør fandt de første grå hår, da jeg var 26! Det ville jeg selvfølgelig ikke finde mig i, så jeg farvede troligt hår i årtier, lige indtil min hovedbund ikke ville finde sig i det mere. Samtidig var det ikke længere så aktuelt med offentlige transportmidler, fordi jeg var blevet freelancer. Så for et par år siden måtte jeg alligevel regelmæssigt køre med bus, og folk begyndte at tilbyde mig siddepladser. Jeg mente ikke, at jeg så særligt affældig ud, så jeg anstillede et forsøg: Jeg gav håret en gang farve. Næste gang jeg kørte med bus, var der ingen tilbud.

    Er dit hår mon blevet påfaldende lyst?

    SvarSlet
  3. Per: Om den sved ? Tjahh - først troede jeg at det var en anden hun talte til, men det var det sgutte og så kom overraskelsen....:-)

    Rasmine: Som dig begyndte de første grå hår hos mig at komme frem i samme alder og jeg mener at kunne huske (!), at jeg har været "lys"-håret siden de 36-37 år....:-) . Det har jo så givet anledning til, at folk gennem tiderne troede jeg var meget ældre end dåbsattesten siger.

    SvarSlet
  4. Hej Jan !

    ja sådan finder man ud af at man bliver ældre....måske ville man slet ikke finde ud af det, hvis ingen sagde noget....jeg kan i hvert fald selv glemme det og føler nok ikke alderen sådan indeni....men jeg husker da jeg var omkring de 40 og jeg mødte nogle børn, som jeg havde haft i børnehaven og som lige var begyndt i skolen...vi var osse i en bus og de kom glade hen og sagde hej og var stolte over at jeg nu kunne se, at de var skolebørn....jeg sidder forrest og da de kommer ned til deres klasselærer og de andre børn bagest i bussen...hører jeg dem sige "det er hende den dame med det grå hår, som sidder forrest"...nå..ja....det var nok blevet lidt gråt med tiden....tja sådan indhenter tidens tand jo én, når man mindst venter det...jeg har dog endnu ikke fået tilbudt en siddeplads, men det kommer nok ...


    venligst Anita

    SvarSlet