mandag den 1. april 2013

Min Oldefars økse........

Her i dette absolut dejlige forårsvejr på Påskens sidste dag (er der forresten ikke noget med, at 2.Påskedag er Kirke-årets helligste/vigtigste eller næsthelligste/næstvigtigste dag ? ) gik Lillemor og jeg en tur ned i "vores gamle mose", Sømosen.

Vi gik fra vores hus ad Klausdalbrovej og undervejs passerede vi dette skilt ind til en "Kotelet-grund", hvor vi kunne se nogen rejste beton-/gasbeton-vægge med nye rejste spær på:


Det gav jo noget stof til eftertanke, det skilt. Hmmmmm......hvordan kan man genopføre Herlev's ældste hus ? Jeg mener, - når det der inde, det nye man kunne se, var færdigt, så var det IKKE et gammelt hus - tværtimod måske det nyeste i Herlev ?

Iøvrigt "Googlede" jeg efter Herlevs ældste hus og kunne intet finde. Joh - jeg fandt det om da det brændte ned d. 12. Juli sidste år. Adskillige artikler, som nok er fra samme Nyhedstelegram, omtaler branden og alle siger "Herlevs ældste hus"........

På kommunens hjemmeside om Lokalarkivet/Herlev Hjortespring historiske forening var et andet hus udnævnt til at være Herlevs ældste hus (og den side er lavet længe indenden branden i 2012).

Jeg blev altså ikke klogere, men sjov oplevelse rigere.....

Og det bringer mig til følgende oplysning:

Jeg har min Oldefars økse. Min Bedstefar satte nyt skaft på og min far satte nyt øksehoved på.

....og den lader vi så bare stå :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar