tirsdag den 2. april 2013

En Bombe-trussel.............suk.


Jeg spiser tidligt frokost på arbejdet. Det har jeg altid gjort. Vi er en meget lille håndfuld der spiser i kantinen kl. 11,00 hvor den åbner.

Mit frokost-sjak består af 3 inkl. mig selv. De 2 andre har jeg kendt i over 30 år efterhånden, så vi er ganske sammentømret og nærmest opvokset sammen....har fuldt hinanden i tykt og tyndt gennem alle årene, delt glæder og sorger, fuldt børnenes opvækst o.s.v.

Idag til frokost havde vi dårligt nok sat os til bordet, da en Rådhusbetjent dukkede op og meget klart og tydeligt bekendtgjorde: " DER ER INDTELEFONERET EN BOMBE-TRUSSEL. ALLE SKAL FORLADE RÅDHUSET NU - JEG GENTAGER NU......SAMLING PÅ GRÆSPLÆNEN VED P-PLADSEN."

Okay ! - det var bare at lade maden stå og forsvinde. Jeg smuttede lige ind på min afdeling efter min Vinter-jakke og gik ned til de andre. Derfra blev vi yderligere kommanderet væk af de tilkomne Politi-folk. Forvaltningsdirektørerne var til stede og blev enige om at vi skulle gå til den ombyggede By-skole (skolen er nedlagt og ombygget til pensionist-boliger), hvor Gymnastik-salen bruges som foredrags-sal...og pensionist-gymnastik.
Kort efter dukkede Borgmesteren op - han kom fra et møde i Roskilde - og forklarede kort, at Politiets Indsatsleder ville komme om få minutter og briefe os. Han - Borgmesteren - ses herunder stående med hænderne i lommen.


 Det korte af det lange var, at der var tilkaldt 5 Bombe-hunde og at de ville gennemgå Rådhuset. Det er på ca. 7.000 kvadrat-meter så det ville tage nogen timer. Vi måtte IKKE gå hjem, fordi de - Politiet altså - skulle bruge OS hvis hundene reagerede på noget på vores kontorer eller i vores tasker.

Suk......bare sidde der og trille tommelfingre....Suk. Nej - vi måtte godt gå i byen og købe mad, vi skulle bare selv holde justits med hvem der gik og hvem der var tilbage..

Jeg gik udenfor med mange af de andre. Vejret var jo godt. Vi kunne se Bombe-folkene klæde sig på i de der specielle "rustninger" og hjelme og gå ind på Rådhuset. Hundene kunne kun koncentrere sig ca. 20-25 minutter af gange, så skulle de have en pause på 10 minutter. Suk....

Nåh - der var også dukket 2 Brandsprøjter op og 2 Ambulancer.....alt sammen "in worst case".

Klokken var næsten 16,00 da Politiet oplyste at der INGEN bombe var, og at vi måtte gå ind på Rådhuset og hente vores ting - de formodede ikke vi ville til at arbejde nu ;-)

Hold da op - sikke en dag. Drønhamrende kedelig, men forholdsreglerne var OK. Der var mange borgere der kom for at komme på Rådhuset, men alle blev afvist af Politiet ved afspærringerne.

Nu sidder der en eller anden "Spøgefugl" et sted og godter sig over det apparat han har sat i gang. Det Fandens ved det er, at han kan gøre det igen imorge eller i overmorgen o.s.v.

What a day. Suk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar