onsdag den 30. juli 2014

10 år af mit liv................



Jeg tror, at jeg har mistet 10 år af mit liv.....eller blevet 10 år ældre om man vil.....her i løbet af den sidste uges tid.

Lad os starte med Yousee" - historien:

Jeg fik mit "Yousee" abonnement i starten af 2010 og fik den 31.Maj 2010 udleveret den Samsung HD boks der fulgte med abonnementet. Boksen tilsluttes mellem antennestikket og TV'et. Boksen kan optage film og udsendelser ligesom den har en funktion, hvor man kan sætte et program/en film man ser, på pause hvis det f.eks. ringer på døren eller man skal lave kaffe eller på WC. Man kan også starte et program/en film forfra, hvis man f.eks. kommer hjem og misset starten. Smadder smart. Man kan også bestille forskellige film fra et lager, hvis man vil det. Det har jeg dog aldrig brugt. Men det der med at optage og starte forfra er brugt flittigt herhjemme....mest af Lillemor.

For lidt over et år siden, begyndte problemerne. Nogen gange troede man, at man havde sat boksen til at optaget et program/en film og når man så ville se det optagede, så viste skærmmenuen godt nok, at der var optaget noget, men intet skete....der var intet optaget. Eller også gik der 10 min. og så stoppede/frøs optagelsen. OK - fat i "Yousee" support og jeg blev et par gange guidet igennem en masse indstillinger og menuer for at rette fejlen.....om man vil. Det var ikke hver gang det sket, men det skete oftere og oftere. Samtidigt var der problemer med nogen programmer med at starte forfra.  Jeg tror jeg havde fat i "Yousee" 3-4 gange og hver gang bringes ens tårmodighed på en prøve; Man ringer op og får af en maskine nogle pæne velkomstord og så valget mellem f.eks. 4 muligheder (tast 1 for telefoni, tast 2 for bredbånd, tast 3 for regninger og abonnement og tast 4 for fejlmelding). Når man så har tastet det, så er der yderligere muligheder (tast 1 for X, tast 2 for XX o.s.v.) og det gør man et par gange og så lyder der en stemme: " Der er ingen ledige medarbejdere lige nu; De bliver betjent om et øjeblik...." og så er der noget musik. Og så hvert 20. sekund kommer den besked igen og igen.....enerverende og irriterende. Og så kan man vente i adskillige minutter...fra 5-10 minutter til op til 45-50 minutter før end man får et rigtigt menneske i røret. Så skal man forklare problemet og der skrives en log om dette og så skal man faneme stilles om igen til den udvidede tekniske support og igen ventetid, musik og den der stemme om ingen ledige medarbejdere......jeg hader det !!! Nuvel - nogen gange knalder jeg røret på i arrighed og andre gange har jeg måtte vente i gud-ved-hvor-lang-tid for at få en teknisk supportmedarbejder i røret, som så - det skal siges, at de er mægtigt flinke og rare mennesker - prøver at hjælpe en med problemet og guide mig rundt i diverse menuer og indstillinger. Problemet er måske løst i en 4-5-10 dage så starter de igen. Og igen den samme rumle med at ringe op, du har x antal valgmuligheder, ventetid og muzak.......suk.

I sidste uge gik det så helt galt; nu kunne intet optages, boksen blokerede også for kanal-skift, så jeg måtte "Reboote" den hver gang. Fat i "Yousee" og efter det sædvanlige kom jeg igennem og fik beskrevet mit/boksens problem igen-igen og at jeg ikke gade have support mere, men bare skulle have en ny boks. Sådan. Ikke mere snak. Pågældende havde ikke bemyndigelse til det, så efter logskrivning blev jeg stillet videre.......og forsvandt ud i cyberspace......ingen forbindelse...ARGHHHH. Fuck og fanden-tag-mig og Sgu og Fanden o.s.v. Prøve igen at ringe op og igen det her ventetid......ARGHHHHH.......Jeg prøvede et par gange at ringe i sidste uge men først idag lykkedes det at få et menneske i røret. Forklaring igen og logskrivning og omstilling og sateme om ikke jeg røg i cyberspace igen....ingen forbindelse....kun dut-dut-dut.....jeg var rødglødende...Ringe op igen og fik efter ventetid igen et menneske - en kvinde - i røret og jeg startede med at beklage og sige undskyld på forhånd og så fik hun og "Yousee" ellers den største skideballe jeg nogen sinde har givet. Hun hørte tålmodigt på mig, skrev log og ville stille mig om igen, men næh nej - DE skulle ringe til mig på et af mig valgt tidspunkt. Hun bad mig vente og rendte hen og spurgte andre om det kunne lade sig gøre, det kunne det ikke, men jeg insisterede...ellers opsigelse på stedet og andre trusler. Det hjalp....efter lidt yderligere renderi og spørgen andre kom hun tilbage og fortalte, at de godt kunne ringe mig op kl. 16:00. Tak - af hjertet tak.

Hjemme skete der ikke en skid kl. 16:00. Heller ikke kl. 16:15 eller kl. 16:30 eller kl:16:45. Først kl. 17:00 - på det tidspunkt var jeg kommet op i og gennem det røde felt - ringede tlf. og en stemme sagde at det var "Yousee" og jeg blev stillet om til teknisk support. Før end jeg nåede at reagere så var musikken der....og den der stemme med at ingen var ledige.....hold op mand, hvad fanden har jeg gjort "Yousee" siden jeg skal gennem de prøvelser ???..:......så kl. 17:45 er der en stemme der svarer og spørger hvad jeg kan hjælpe med. Jeg giver kundenummer, han læser log, og spørger hvad problemet er. Jeg svarer - på det yderste - at jeg bare skal have en ny boks, for den gamle virker ikke og jeg gider ikke det der support fis mere. OK - siger, jeg kan se af loggen, af din beskrivelse, at der ikke er meget der virker på den. Jeg bestiller en boks til dig med det samme og du har den om et par dage med posten..............er det OK ?????? Jeg var himmelfalden......Øh ja - tak - det har jeg prøvet på at få i et halvt års tid nu........men nu er det iorden, siger han og du har boksen om et par dage. Farvel.

Jeg er eddermaneme spændt på om jeg får en boks om et par dage.

Og så er det SKAT's tur. I mit daglige arbejde, har jeg bl.a. med Fleksjobbere at gøre...d.v.s. med deres udbetalinger af diverse ydelser og tilskud til dem. Fleksjobbere er uden for arbejdsmarkedets almindelige regler. Dog får de muligheden for at indmelde sig - hvis de har betalt efterlønsbidrag i deres "normale" arbejdsliv - i nogen der hedder Fleksydelsesordningen og som svarer til Efterlønsordningen for almindelige mennesker. De skal så hvert kvartal indbetale et bidrag her til (p.t. kr. 1.426) for at være med. Hvis de så bliver så dårlige arbejdsmæssigt, at de bliver tilkendt Førtidspension, så kan de få udbetalt deres gennem årene indbetalte Fleksydelsesbidrag minus 30 % i afgift til Staten. Sådan en sag havde jeg idag. Jeg skulle til SKAT indberette via noget der hedder SKAT TELE denne persons afgiftspligtige beløb og de 30 % afgift. Altså 2 tal + udbetalingsdato og personnummer. Hverken mere eller mindre. Undervejs vil cursoren på indberetningsbilledet ikke flytte sig, så jeg prøver lidt af hvert og får sat de 2 beløb i de rigtige felter og trykker Enter. Så kommer en besked frem at indberetningen ser sådan ud og at jeg skal trykke PF2 for at godkende den. Jeg checker de 2 tal og de er rigtige og trykker PF2 og vupti - systemet har taget indberetningen. Så opdager jeg, at selvom systemet har accepteret indberetningen, at der nederst i et sammentællingsfelt, dannet af systemet selv, står forkerte sum-tal. Hvad pokker ????? OK - det må være det der med cursoren der ikke ville flytte sig, der har forårsaget mit fejltryl eller lignende. OK - jeg skal ikke nyde noget af at lave en ny indberetningen eller en fejlrettelse - det kan gå grueligt gal - så jeg ringer til SKAT.....og så starter lortet: "Velkommen - du har 2 muligheder...tast 1 for X eller tast 2 for Y......og så får du 4 nye muligheder.....og så derfra yderligere muligheder og efter muzak og ventetid hver gang fik jeg langt om længe en skattemedarbejder i røret, som efter min forklaring kunne fortælle mig at jeg var kommet forkert og at hun stillede mig om.....til en person som heller ikke kendt til det der system PA i PAF i SKAT TELE.....og igen omstilling...en 4-5 gange og jeg røg til sidst ud i cyberspace. Ny opringning igen og forfra med alle de der taste-muligheder og så endelig person der stillede mig om til en person som igen stillede mig om til en anden person som igen.....INGEN KENDTE NOGET TIL NOGET. Til sidst tilbage til omstillingen. Her kendt de slet ikke noget til noget. De kunne ikke finde noget kontor/medarbejdere der beskæftigede mig med det jeg talte om. Jeg var rigtig gal på det tidspunkt og bad om at tale med skattedirektøren, departementchefen, skatteministeren, fanden selv om det skulle være, for EN måtte da vide noget eller have røv nok i bukserne til at tage et ansvar.....men nej...og så smed jeg røret på.

Jeg fandt på SKAT's hjemmeside en mailadresse, tog et skærmdump og vedhæftede det en mail hvori jeg forklarede dem problemet og helt og holdent overlod fejlrettelsen til dem for nu gad jeg ikke mere. Kort efter fik jeg en auto-genereret mail om at min henvendelse var registreret under sags.nr. 247000xyz-44862-Po/4¤%#3" og at de senere ville vende tilbage med et svar.

Jeg tog kopi af hele lortet og tilknyttede det min sag, sendte pengene til skat. slukkede PC'eren og lyset på kontoret og gik hjem.....og græd......og ringede til "Yousee" for at klare det førstnævnte problem.......suk......

10 år mindst........suk

2 kommentarer:

  1. Det kunne være du skulle lave en blog, der hedder umuligheder. Det er forfærdeligt at læse om, hvorledes det skrækkelige bøvl nærmest lægger 10 år til din alder - så du snart kan fejre 70-års-fødselsdagen.
    Det der er å umuligt at forstå for os sagesløse kunder, er at "de" vil være det bekendt. Det er jo en sær foragt for kunderne og hvor har man dog indført urimelige tidsrøvere i mange sammenhænge i forbindelse med kompliceringen af alting. Jeg håber en god whiskey med tordenfluer medfører at du får 10 år forærende.

    SvarSlet
  2. Whisky er jo også af de ædle irer omtalt som Livets vand, så ja - whisky er en dejlig ting...men helst uden tordenfluer....bare med et par dråber vand :-)

    SvarSlet