tirsdag den 26. juni 2012

Clement Kjersgaard og "Debatten" på DR2

Suk.....

Her til aften, Tirsdag d. 26/6, var der en ekstra-udsendelse/udgave af "Debatten" på DR2.

Værten var Clement Kjersgaard.

Jeg havde egentligt glædet mig til at se det program - en direkte udsendelse med de "ledende" politikere og ordførere - som skulle handle om den netop indgåede Skatte-aftale.
Desværre - og det mener jeg - så kørte det helt skævt. Man kan ikke beskylde Clement Kjersgaard for at være bange for at høre sig selv tale. Af den samlede taletid sådan et program, på en god times tid har, ja - så står den gode Clement Kjersgaard nok for de 60-65 %.

Jeg syntes, da han kom frem for nogen år siden, at han var et forfriskende pust på skærmen. Desværre har han efterhånden udviklet sig til lidt af pestilens og selvpromoverende her-kommer-jeg-type, næsten ligesom hans far, historikeren Erik Kjersgaard var det i sin tid.

Udover at han taler meget, meget hurtigt, så stiller han også ekstremt lange - og han kommer vidt omkring - og komplicerede spørgsmål som han ovenikøbet forlanger korte, enkle og simple svar på. Og når han så ikke lige får det....sådan efter ca. 10-15 sekunder, så afbryder han og stiller endnu et (andet) ekstremt langt og kommer stadigt vidt omkring kompliceret spørgsmål......suk.

Jeg synes sgu' at han er blevet noget anstrengende at høre på.

4 kommentarer:

  1. Der kan man bare se.

    Et forfriskende pust? Jeg har lige fra første færd syntes, at Kjærsgaard jr. er ekstremt ekstremt irriterende og desuden virker kunstig - som en dårlig amatørskuespiller. Egentlig burde jeg ikke skrive i nutid, for jeg har ikke set fjernsyn i flere år, men det lader jo til, at han bare er blevet værre.

    Lige så selvpromoverende som sin far? Sådan husker jeg ikke faderen - måske, fordi han i det mindste virkede naturlig.

    SvarSlet
  2. Hej Rasmine..

    OK - faderen Erik synes jeg tit "underspillede" sin fortæller-rolle. Der var lidt "Dario" og frikadelle over ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hellere underspille end overspille ;-)

      Her er et link til et videoklip, som du sikkert vil elske at hade: http://www.youtube.com/watch?v=SwujAl2se4o

      JEG elsker den film! Men jeg har også et blødt punkt, når det gælder ældre danske film - fra dengang de ikke skulle være så realistiske ;-)

      Slet
  3. Jeg er ret vild med Clemens Kjersgaard - han er utrolig vidende, velformuleret og intelligent.

    Alligevel er jeg desværre helt enig med dig..... det er som om at han selv indtager hovedrollen og det er vel ikke meningen i et debatprogram!

    SvarSlet