tirsdag den 27. september 2011

En notits i "den lokale" om Ishockey = en udvisning til sønnen.

I vores lokale uge-avis, Herlev Bladet, er der selvfølgelig en sportssektion (en enkelt side), hvor der er lidt referater fra diverse fodbold-, håndbold- og ishockeykampe. Vores lokale ishockeyklub har rimelig god - den største - dækning, da det er den største (= højst rangerede) idrætsgren i kommunen her. Udover referat af seneste kamp var der idag en særskilt notits om at sønnen min havde fået en sjælden udvisning på 2 + 10 minutter for "Checking from behind" (Tackling i ryggen). Udvisningen er ikke sjælden i sig selv - den slags sker stort set i alle kampe, men at det var sønnen der pådrog sig den var sjældenheden. Det er hans anden (2.) 10 minutters udvisning i hele hans karriere som Senior-spiller/seniorkampe....d.v.s. på godt 16 år. I notitsen stod der i mere end 500 kampe.
Den oplysning, de mere end 500 kampe, sad jeg og funderede noget over. Jeg har aldrig lige tænkt på hvor mange kampe han egentlig har spillet i Senior-regi, så jeg gav mig til at undersøge det lidt nærmere.

Der er megen statistik i ishockey og der er internationale web-sider der holder styr på sådan noget, så jeg"checkede ham lige ud" på diverse sider; bl.a. fandt jeg ud af, at der mangler statistik-tal f.s.v. angår antal spillede kampe for hans 2 første år i Senior-regi. Det må dreje sig om mindst 50 turneringskampe...formentlig snarere 60-65 kampe der mangler, men jeg har valgt at sætte dem til 2 x 25 kampe, ialt 50 kampe for de 2 år sæsonerne 1995/1996 og 1996/1997.

Lægger jeg tallene sammen for alle årene indtil (før) denne sæson, så har han spillet 609 turneringskampe, mindst 20 Pokal-kampe og 163 Landskampe, ialt 792 Seniorkampe. På en måde overraskede det mig noget og så alligevel ikke. Det er mange kampe; 49,5 kamp pr. sæson og en sæson er på ca. 6 måneder, hvilket giver lige over 8 kampe pr. måned eller mere end 2 kampe om ugen.

Og så kommer der vel omkring små 100 træningskampe oveni for hele perioden = 16 år. Men de er heller ikke talt med.

Juniorlandskampe (d.v.s. som 17-18-19 årig) og som han spillede samtidigt mens han på klubplan spillede Seniorturneringskampe i de 2 første år, udgør ca. 40 stk., men disse er ikke talt med, da de som sagt er Juniorlandskampe.

Han har godt nok haft travlt.........og i dag, stadig aktiv, som 32-årig, er han begyndt at kunne mærke det; han mener selv, at han har måske 2 gode år i sig endnu på top-plan.

Og så tror jeg, at han har sat en uofficiel DK-rekord, idet han i år er Holdkaptajn (anfører) for Herlev Eagles. Sidste år var han holdkaptajn for Hvidovre Ligahockey og året før holdkaptajn for Herning Bluefox. Jeg tror ikke, at der nogensinde i dansk ishockey har været en spiller, der har været holdkaptajn/anfører for 3 forskellige Elite-liga hold før.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar