fredag den 7. oktober 2016

En komsammen af ex-kolleger fra Skattevæsenet.....

Jeg var jo ansat ca. 33 år i Skattevæsenet her i Sognet og i 2005 sagde jeg farvel til "væsenet" som jeg ellers var glad for at arbejde i. Årsagen ? - jo, de ærede 179 medlemmer af Folketinget, disse for vort land ypperste repræsentanter for viden og klogskab syntes at de kommunale skattevæsener ikke gjorde det godt nok og derfor skulle lægges sammen med den statslige Skatteforvaltning i 2006......og vi ved jo alle sammen hvordan det er gået.........suk....men altså....dengang aftalte vi, fordi vi nu skulle skilles og placeres forskellige steder, at vi skulle mødes en gang om året. Jeg var troligt med de første 3 år, så blev Komsammen-tidspunktet ændret så det faldt sammen med den ferie som Lillemor og jeg havde planlagt. Det skete så faneme også de 2 næste år, ret irriterende. Jeg syntes så, at jeg ligesom var faldet "lidt ud af systemet" og deltog ikke efterfølgende før end i år. Jeg har hvert år modtaget invitationen og i år besluttede jeg mig for at deltage igen.

Det foregik så i dag Fredag hos Anja i Hvidovre. Af mailinglisten kunne jeg se at vi ville blive 19 personer hvis alle kom (syntes der manglede nogle...). Vi blev 12, da der var indløbet et par afbud...og desværre var der nogen der ikke havde svaret....

Men hold da op, det blev hyggeligt. Det var jo en del år siden jeg sidst havde set de andre. Af de 12 der var med var vi 5 der var pensionister. Vi er jo alle blevet ældre, men alligevel - mærkeligt nok - blev jeg lidt overrasket over at John var 73 år, at Victor var blevet 70 år o.s.v. De lignede jo fuldstændig sig selv, som dengang da vi arbejde sammen.

Herunder bare lidt billeder. Jeg havde glemt min mobiltelefon, så jeg lånte en gammel model af en mobiltelefon til at tage et par foto's med, så desværre for kvaliteten som er lidt grynet og uskarp.
Herover ses Hanne, Steen, Susanne V. og Susanne S :-)

Herover ses Anja, Victor og Hanne :-)

Herover ses Malene, Mogens og Elisabeth... :-)
Herover Susanne S. og John.. :-)


...og herunder Elisabeth, yours truly og så Anja :-)

Der mangler et billede hvorpå Svanni Anholt sad sammen med John og Malene, men det blev så mørkt og uskarpt så det bare var 3 mørke skygger man kunne se. Ærgerligt.


Som sagt - det var smadderhyggeligt. Og snakken gik lystigt og lidt opdateret blev man jo på de andre. Dem som arbejder, er jo forskellige steder i SKAT nu og ses ikke dagligt. Det var sjovt at hilse på dem alle igen og især var jeg glad for at hilse på min gamle kontorchef Victor, på John og på Mogens, som alle 3 var på afdelingen da jeg startede der.

Det var lidt ærgerligt at der manglede nogen stykker, men vi andre hyggede os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar