mandag den 7. december 2015

Wegner udskiftet med Trip Trap....

I år 2000 købte Lillemor og jeg hus for første gang; et herligt lille hus på bare 95 m2, som jeg blev rigtigt glad for. Ingen af os havde nogensinde boet i hus før, bortset fra at Lillemor havde boet i hus de første par år af sit liv da hun boede i Silkeborg, hvor hun er født. Til det ny hus købte vi en del møbler og et af dem var en Wegner's J16 gyngestol med skammel:
 
Til den købte vi først et hyndesæt i blåt kraftig uld. Sidenhen skiftede vi dette hyndesæt ud med et i sort læder. Jeg er jo helt pjattet med dansk møbelkunst så det var en fin ting at købe. Fakta er, at jeg sjældent benyttede den, hvilket Lillemor til gengæld gjorde jævnligt.

I 2009 solgte vi huset og købte et splinternyt svensk rækkehus i træ i 2 etager. Her, i det ny hus, har gyngestolen haft en lidt spøjs placering grundet husets indretning. Den stod sådan lidt for sig selv og sådan lidt til gene, så vi besluttede at sælge den. Sådan henkastet spurgte jeg mine frokostmakkere om ikke der var en af dem, der tilfældigvis stod og manglede sådan en Wegner gyngestol.....og det var der sørme. Hurtig handel og afhentning.

Nu er det sådan, at jeg altid har befundet mig bedst på en opret stol. Jeg sidder sjældent i vores sofa og aldrig i en lænestol, som i øvrigt er Lillemor's faste plads. I stedet sidder jeg altid ved vores spise-bord, hvorfra jeg i øvrigt kan se TV'et. Nu har vi også sskilt os af med den gamle lænestol og købt en ny ligesom vi også har købte et nyt og større gulvtæppe. I og med disse ting, så syntes Lillemor, at der manglede "en plads til mig" især når vi har gæster. Det har vi nu rådet bod for, idet vi har købt 2 Trip Trap foldestole af Eg med lædersæde og ryg samt 2 løse  læder hynder til disse.
 
Det smarte er, at de virker lette i udseendet og alligevel ret elegante og så kan de foldes sammen og stå bag en dør, hvis det skulle være. Vi har opstillet den ene i stuen til mig og den anden er røget på kontoret ovenpå.

Nu tror jeg vi kan imødegå julen med fred og ro i sindet

1 kommentar:

  1. Ændringer skal der til. Rart med udsigt til en rolig jul.

    SvarSlet