lørdag den 2. maj 2015

Hvis I nu ikke skulle vide det, så....

 
....er Verdensmesterskaberne i ishockey netop startet i denne weekend:


og det strækker sig over 17 dage fra i går d. 1. Maj af.

Jeg skal selvfølgelig se mange af kampene, især Danmarks kampe, og har så løbet kampprogammet igennem for at planlægge det hele. Det er nødvendig med planlægning i denne tid, da jeg for tiden er "overarbejdsramt" på mit arbejde; f.eks. i ugen der lige er slut, har jeg været på arbejde hver dag fra ca. 07,40 til 18,00 (3 timers overabejde pr. dag) og også skal være på overarbejde nu på Mandag og formentligt også på Fredag. Tirsdag og Onsdag er fredet, fordi Danmark spiller kamp kl. 16,15 disse dage.
Der er 2 grupper her ved VM med 8 hold i hver. Det giver 7 kampe i indledende runde:

Lørdag  d. 2. Maj Slovakiet - Danmark
Søndag  d. 3.Maj Danmark - Finland
Mandag d. 4. Maj Hviledag.
Tirsdag d. 5. Maj Danmark - Hviderusland
Onsdag d. 6. Maj Rusland - Danmark
Torsdag d. 7 Maj Hviledag.
Fredag d. 8. Maj USA - Danmark
Lørdag d. 9. Maj Danmark - Norge
Søndag d. 10 Maj Hviledag
Mandag d. 11. Maj Slovenien - Danmark.

.....altså 7 kampe på 10 dage !!!!!!

Og går Danmark videre, så har jeg ikke studeret programmet nærmere endnu.

Og så brokker de højtbetalte og pisseforkælede fodboldspillere sig over, hvis de en gang imellem kan komme til at spille 2 (to) kampe på en uge.......piveskide er hvad de er.

Jeg kender ingen anden sportsgren på Eliteniveau, der byder sine deltagere sådan et program. (I de hjemlige turneringer, spilles der normalt 3 til 4 kampe om ugen og det er skiftesvis ude- og hjemmekampe vel at mærke).

Ishockey er for rigtige mænd (og drenge).

Nedenstående foto er fra et-eller-andet af de mange ishockey-VM'er, hvor min søn deltog; det er vel unødvendigt at skrive, at det er ham i rødt - de andre er fra Letland:

1 kommentar:

  1. Det ved vi da alle sammen ;-)
    Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet