fredag den 27. februar 2015

Det blev så bekræftet....skod-bogudsalg 2015

Så har jeg været på bogudsalg hos såvel Bog & Ide og hos Arnold Busck og det er det absolut dårligste udsalg jeg nogensinde har været på.

Ingen af de 2 boghandler-kæders udsalg var 5 potter pis værd. Absolut Nada. Jeg har aldrig, gentager ALDRIG, set så dårligt et udsalg før. Jeg havde forventet et noget bedre hos Arnold Busck, men nej - de var absolut ringe. OK - der var da mange bøger og i og for sig, så kan jeg godt forstå at 99 % af udbudet var på udsalg for det var stort set kun - al ære og respekt, sådan da, for genren - læge-romaner og ugeblads bøger og så en helvedes masse kogebøger og en del biografier om sportfolk. Meget få RIGTIGE bøger.

Jeg havde jo gennemset begge kæders udsalgsaviser og kun fundet 4 bøger i alt, 2 hos hver kæde, der kunne være interessante og det endte med at jeg købte 1 bog hvert sted. Den ene er af den type jeg kalder køb-læs-smid væk-bøger; en bog til kun kr. 49,50:

..som er en erindringsbog, en art selvbiografi, af/om en tysk Jager-pilot fra 2. Verdenskrig, Günther Scholz, som startede i det tyske luftvåben/Luftwaffe i 1934 og gjorde tjeneste i bl.a. Condor-Legionen under den spanske borgerkrig og så ellers hele 2.verdenskrig med og altså overlevede denne. Bogen fangede min interesse som købs-objekt fordi, at jeg aldrig er stødt på en "selvbiografi" (der er en "ghost-writer" på ved navn Ingo Möbius) af/fra en tysk jagerpilot før, så  alene derfor interessen. Har læst mange biografier/erindringer om allierede piloter og andre allierede soldater, men som sagt aldrig en tysk jager-pilots.

Den anden bog er:

..og det giver jo nærmest sig selv, hvad den handler om. Dog overraskede den mig ved at være endda meget stor af den type der kaldes for "coffee-table book" og noget mere med billeder end tekst end jeg umiddelbart havde regnet med, men OK - til kr. 99,95 går den an.

1 kommentar:

  1. Tak for anmeldelsen af bogudsalgene. Glæder mig over at jeg ikke har spildt tiden på dem.

    SvarSlet