søndag den 4. januar 2015

Sommerferie 2015

Her er så målet for årets sommerferie 2015:

Vi holder kun 1 uge deroppe med fast station i en lejlighed i Reykjavik. Selvfølgelig lejer vi bil og skal rundt og se Gullfoss, Thingvallir, Geysir, Den Blå lagune m.m. og så nyde de flotte landskaber.
2015 bliver ellers lidt af et rejseår for os. Lillemor skal sammen med en kollega senere her i Januar 3 dage til Sverige til et internationalt forsker-møde. I marts napper Lillemor og jeg sammen med sønnen og svigerdatteren en uge i London og også i marts skal Lillemor en uge sammen med en kollega på kursus i Holland. I starten af Juni drager Lillemor med Dansk Vandrer Laug en uge til Lake District i NV England og i slutningen af Juni og starten af Juli skal Lillemor sammen med min storebror's kone - altså vores svigerinde - på 10-12 dages fjeldvandrertur på Kungsleden i Nordsverige med startpunkt i Abisko. Så kommer vores sommerferietur til Island. Og senere på året bliver jeg 60 år, så der regner jeg med at Lillemor og jeg da også laver en lille tur til en eller anden storby her i Europa.....eller bare et par dage et sted i Danmark. Når Lillemor er på en af hendes vandrer-ture kunne jeg godt blive fristet til en smuttur en 2 dages tid til det jyske for at se noget historie eller kunst - nu får vi at se.

5 kommentarer:

  1. Bare det var mig, der skulle til Island; det har jeg drømt om længe. Har I været der før? Det lyder lidt sådan ...

    SvarSlet
  2. Åhh en tur til Island ... der ku' jeg godt blive lidt misundelig ;-)

    SvarSlet
  3. God tur til sommer - og gode ture resten af tiden. Arbejder I?

    SvarSlet
  4. Svar til Rasmine og Jørgen:


    Til Rasmine:
    Nej - vi har aldrig været der før, men det har i mange år været et ønske. Nu tager vi så "den lille tur", altså fast bopæl i Reykjavik og så ture ud der fra.


    Til Jørgen:
    Ja - vi arbejder begge 2. Jeg arbejder i en ydelsesafdeling, i sognet her, med kontanthjælp, Ledighedsydelse, enkeltydelser og diverse tillæg til pensionister og Lillemor er kemiker i en dansk medicinalkoncern. Det sidste betyder at hun tjener mere end dobbelt så meget som jeg og at jeg derfor er "en holdt mand" :-).

    Og så tæller jeg ned til pension og efterlønnen om få år :-)

    SvarSlet
  5. Nogle rejseforslag herhjemme i det danske: De himmerlandske heder, Frederiks den 7. kanal, Vejlerne, Lille Vildmose og/eller Rold Skov. ;)

    SvarSlet