lørdag den 25. januar 2014

Bøger kan man ikke få / have nok af...........




.....reol- og hyldeplads kan man desværre ikke få nok af. Nu er jeg - udover at putte dem på tværs ovenpå allerede eksisterende fyldte hylder - også begyndt at have dem på stole og i dette her tilfælde min gyngestol ved siden af mine whisky flasker (øverste billede). Suk. Jeg må til at gøre noget ved det og købe endnu en reol "oppe til Herre-værelset" ovenpå, for i stuen kan der slet ikke være flere.

Måske det ender med at se sådan her ud ? :



eller sådan, som er/var Mark Twains' bibliotek/arbejdsværelse ?

....men forhåbentlig aldrig sådan:



Dagens bogindkøb:

Erik Aschengreen: Forført af balletten. Her i fortæller han om de forskellige balletter og nogen af de opsætninger han har set gennem et langt liv. Kr. 99,95 - normalpris kr. 299,95.


Charlotte Fiell Emmanuelle Dirix: Fashion Sourcebook 1920's. Om moden i 1920'erne.....sådan i Art Nouveau-Art Deco perioden, den sene del I ved. Kr. 129 nedsat fra 199,95.

Så ved I det.

5 kommentarer:

  1. Især den der bog af Aschengreen kunne jeg godt tænke mig at få fingre i. Den er ikke fra Bog og Idé, vel?

    Nå, så du bruger også tricket med at stuve bøger vandret ind over de opretstående :-)

    Hvis man nu ville være ordkløver, kunne man jo påstå, at man måske nok ikke kan få nok af bøger, men af man sagtens kan have mere end nok af dem :-)

    SvarSlet
  2. Hø - mere end nok af dem :-)

    Ja - det trick er gammelt og brugt flittigt her. Jeg er nået dertil, at mit "princip" om en bog ind og en bog ud dur sgutte mere.

    Næh du - den bog er fra din egen baggård om jeg så må sige; Arnold Busck i Rødovre Centrum. Den ligger i pæn stak uden for forretningen. Her i Herlev koster den hos Bog & Ide kr. 299. Vores boghandel her, Bog & Ide, er blevet en rigtig skod-boghandel. Der er mere "souvenirs-udsalg" end bøger efterhånden og den måde de har sat deres bøger på er skide-irriterende for at sige det mildt. OK - de prøver en hvis systematik, men alligevel virker det hulter-til-bulter og man finder bøger i grupperinger hvor de ikke burde være. Der er desværre en masse af de slags rod der. De har også mange bøger der er indpakket i plastic. DET irriterer mig grusomt, for man kan ikke bladre i dem og de insisterer på, at DE skal pille plastic'en af...og så ser de misbilligende på en, hvis man efter gennemsyn bare sætter den på plads igen. Jeg ved godt, at det er for at beskytte bøgerne mod fedtfingre o.s.v. men når der er flere ens eksemplare, så burde der ganske naturligt være et "bladre-eksemplar"....nej - jeg savner vores gamle boghandler, der desværre døde for et par år siden. Men nu handler jeg så mest i/hos Arnold Busck i enten Rødovre eller i Ballerup eller inde i byen.

    SvarSlet
  3. ...for i øvrigt sidder jeg og hører et interview med netop Erik Aschengreen på DR.DK/Bonanza mens jeg skriver det her. Varighed 1 time :-)

    SvarSlet
  4. Årh ja.... det problem kender man godt, hahaha... det varer formodentlig nogle år, før problemet bliver lige så akut hos mig, men der er ingen tvivl om, hvor det bærer henad. :D

    Men der er jo bare ikke noget at gøre ved det, for jeg er jo helt enig med dig i din første påstand: man kan ALDRIG få for mange!

    Jeg kan huske, at jeg en gang så nogle billeder fra Georg Brandes lejlighed. Lige som dig havde han også bøgerne til at ligge rundt omkring på borde og stole, i vindueskarme og rundt omkring på alle kommoder. Og jeg indrømmer, at jeg ville ønske, at der så ligesådan ud hjemme hos mig, hahaha...... :D

    SvarSlet
  5. hej Jan...ja jeg har haft problemet men valgt at skaffe med af med en del af mine bøger som jeg har læst...og så gør jeg det at jeg lige så stille bliver ved med det......og så bruger jeg rigtig meget biblioteket, når jeg kan....men jeg kan da sagtens sætte mig ind i hvordan man har det, når bøgerne bare stiger i antal og reolpladsen bare bliver ved med at blive for trang....og første gang jeg solgte en hel del bøger antikvarisk...så var det rigtig svært og en stor beslutning fordi jeg nok ikke sådan overhovedet havde forstillet mig at jeg ville komme dertil..men bare lige så stille hqave flere og flere og bar udvide mine reoler til mit tidigere drømmebillede om masser af store reoler med masser af bøger...men det har ændret sig og nu tænker jeg mere på bøger, ikke som nogen jeg skal eje nødvendigvis resten af mit liv....men nogen jeg har lyst til at læse.....nogen har jeg dog stadig, men rigtig mange er blevet solgt og det var faktisk osse en lettelse at ændre min holdning til det et eje bøger for en værd pris.....men du fortæller jo osse at du har haft princippet med 1 ind og 1 ud...så noget kommer du vel af med efterhånden.....men det kommer nok af sig selv en dag, hvis der bliver ved med at komme mange bøger ind hele tiden....men jeg synes da personligt osse det er interessant at besøge folk og kigge hvad der kan være af interessante bøger i reolen..noget kan jo inspirere til læsning eller samtale afgjort...fine fotos iøvrigt.....

    venlige tanker fra Anita :O)

    SvarSlet