onsdag den 11. december 2013

På Arken og se Frida Kahlo.....

Lillemor er medlem af sin arbejdsplads' Personalekunstforening. Her til aften havde de en tur til Arken i Ishøj for at se udstillingen om Frida Kahlo.


Medlemmerne havde fået lov at tage en gæst med formedelst kr. 100 og i denne pris indgik Entré og en lettere anretning + drikkelse. Medlemmerne var gratis via kontingentet. Vi skulle mødes i forhallen kl. 17,15. Vi blev 32 personer så vi blev delt i 2 grupper med hver sin guide og så gik vi ellers i gang. På vej passerede vi en Olaf Eliasson Installation og han er altid værd at se (på).
Om selve Frida Kahlo-udstillingen vil jeg bare sige, at den - hun - er usædvanlig farverig. Ikke at der er mange malerier at se på; guiden fortalte, at man på verdensplan kender til ca. 150 malerier ialt af hende og her var der vel udstillet måske 10 malerier og så nogen tegninger og et par - tror jeg nok - akvareller.......samt masser af foto's.



Jeg har det på den måde med Frida Kahlo, at det mere er personen Frida Kahlo og historien bag/om hende der er det spændende. OK - der er masser af symbolisme i hendes malerier og meget farverige er de også, men de fleste er af og om hende selv. Altså......jeg synes ikke at de er noget specielt...altså noget jeg falder i svime over....det er - som sagt - mere personen Frida Kahlo og hendes liv, der er det spændende.

Der var også en smule malerier af hendes mand Diego og et par andre mexicanske malere.

Der var også en mindre udstilling af kineseren Ai WeiWei. Han skulle efter sigende være et af de internationale top-kort for tiden......jeg ved hvem han er, har set en smule af det og det er så det. Herunder "noget" af ham:

Den lette anretning bestod af en lille "jule-anretning"; Karry-sild, røget laks, kamsteg med flæskesvær og 2 slags oste....og en sodvand.

Men alt i alt en udmærket eftermiddag og tidlig aften. Men jeg synes nu, at Frida Kahlo udstillingen er noget opreklameret,

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke set udstillingen af den enkle grund, at jeg synes, Frida Kahlo selv er lidt mere end noget opreklameret - og jeg er ikke medlem af en personalekunstforening, så jeg ville ikke have udsigt til nogen "let" anretning ;-)

    SvarSlet