mandag den 21. oktober 2013

En service meddelelse til Rasmine :-)

Kan du huske, at jeg engang i et indlæg skrev om at jeg antikvarisk havde erhvervet nedenstående bog, Hverdagsbilleder. Dansk Guldalder - kunstnerne og deres vilkår af Kasper Monrad ??? Det var i kommentarerne til indlægget, som faktisk handlede om noget andet - et Herningsbesøg m.m. - at du skrev.

 
 
Du spurgte mig dengang om bogen var værd at anskaffe, hvilket jeg i høj grad anbefalede hvis man ville vide noget netop om forholdene for kunstnerne, deres indtjening m.m.

Netop i dag var jeg i anden anledning i den lokale boghandel og opdagede der en splinterny bog af Kasper Monrad: Dansk Guldalder - Lyset, landskabet og hverdagslivet.
 
 
 
Jeg checkede lige forordet og faneme om ikke at det er nyredigeret udgave af den mere end 20 årgamle version som vist øverst. Den er udkommet nu på Gyldendals Forlag (selvom den i skrivende stund end ikke er på Gyldendals hjemmeside endnu).

Så hvis du ikke fik den gamle, så er her en splinterny og revideret udgave af samme bog med en lidt anden titel.

Den koster kun kr. 399 og jeg vil selvfølgelig have den (har fødselsdag 10 dage, så jeg smækker den lige på ønskesedlen)......

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Tusind tak! Jeg har også snart fødselsdag :-)

    SvarSlet