onsdag den 25. september 2013

Der kan man sørme bare se ..... :-)

Der går (åbenbart) desværre for lang tid imellem, at jeg læser trykte, rigtige aviser. Jeg læser (læser og læser....hmmmm....jeg skimmer/løber igennem) hver dag en håndfuld aviser på nettet, men det hænder, at jeg køber Weekendavisen og at Lillemor køber Politiken. Det sker ca. et par gange om måneden, når vi en weekend synes vi har tid til at støve dem igennem sådan rigtigt. Og det er faktisk rigtigt hyggeligt at sidde der med hver sin avis og en kop kaffe/the.

Nåh, - men så her forleden får jeg en mail fra en kvindelig klassekammerat fra folkeskole-tiden. Det skal lige her indskydes, at de eneste klasse-/skolekammerater jeg stadig ser er 2 piger. Den ene af dem har oven i købet været klassekammerat i Gymnasiet med Lillemor. Det vil sige, at det er nogen jeg/vi har kendt siden vores pur-unge barndom og ungdom. Vi ses jævnligt med ægtefæller  og Lillemor har hver måned "Pige-aften" med de 2 piger - de er tre ialt altså - på skift hos hinanden. Indtil for få år siden var der en 4. pige (også en gammel klassekammerat fra folkeskolen) med, men for at sige det rent ud, så blev hun de senere år virkelig underlig og efterhånden ikke til at holde ud, så en efter en "opsagde vi kontrakten" med hende og hun har ikke været en del "af os" de sidste 3-4 år.

Nåh - det var avislæsning og en enkelt modtagen mail vi kom fra.........

Jeg fik altså denne her mail hvor der var vedhæftet en PDF-fil. Jeg åbnede den og frem kom en indscannet "artikel" fra Lørdag d. 24.August 2013 fra avisen Politiken's bagside:


Nøgne mennesker...hmmmm....og så.......WOWSER !!!!!!........Faneme om ikke det er en af vores "gamle" skole-lærerinder, der ligger der splitternøgen - på det øverste billede - med en smøg i hånden og smiler til én.......

Halløj - hvad er det for noget ?? OK - af mailen og af det man kan læse i kanten fremgår det, at Politiken åbenbart har haft en serie artikler - på bagsiden - om nøgenhed og frisind i tidligere tider. Det fremgår også, at vor lærerinde SELV har indsendt billederne til Politiken i forbindelse med artikel-serien og hvor hun skriver, at billederne er fra 1973 (Vi gik ud af Folkeskolen med Real-eksamen i 1972). Jeg ved, at hun bliver 80 år næste år, så på billedet øverst er hun altså "kun" 39 år !!!! Der står også at hendes ældste datter, der også på øverste billede sidder og smiler, er  "17 somre"...d.v.s. at datteren er født i 1956, året efter mig og mine pige-klassekammerater.

Nåh - det er rigtig, man var jo mere frisindet dengang, så det man ser på billedet var jo dagligdags dengang i 1970'erne....det kan jeg i det mindste huske.

Men mærkeligt, at se ens lærerinde sådan. Hun ser jo faktisk ret så godt ud, ik' ? Dengang opfattede man jo bare lærerne - sådan da - som gamle...i hvert fald meget ældre, forstokkede og gammeldags og slet ikke "med på moden" o.s.v.  Sjovt nok, ser hendes mand i hvert fald meget ældre/gammel ud end hun er.

Men igen - det er sgu' friskt, at hun bare sådan har indsendt et nøgenbillede af sig selv til offentliggørelse....godt nok et gammelt et, men alligevel....og gad vide, om hun har orienteret begge sine døtre om det inden.

Men herligt at se.

Og så tror man, at man kender folk......

2 kommentarer:

  1. Hahaha..... jeg kunne ikke lade være med at grine HØJT OG LÆNGE! Uanset hvor godt man har det med sine skolelærer(inder), så er der visse situationer, som jeg helst ikke vil se dem i. Fx som på illustrationen i dit indlæg. Jeg kan da ikke lade være med at tænke på, hvordan jeg ville reagere, hvis det var nogle af mine skolelærer. Så ville jeg nok grine endnu længere og endnu højere ..... ;-)

    SvarSlet
  2. Ja vel ja.....jeg tror jeg har en ide om hvor dine skolelærere og skolelærerinder kan have set ud ;-)

    ...og så er det måske til at forstå.

    Men hende Kirsten på billedet; jeg synes sgu' hun ser ret godt ud, flot og slank. Og jeg skal ærligt indrømme, at de over 41 år siden, der er gået siden jeg gik ud af skolen, ikke gjorde genkendelsen lettere. F.eks. når jeg i det her tilfælde anstrenger mig, så mener jeg at kunne huske hende med tørklæde om håret, en lys skjorte og noget lysebrunagtig nederdel.....men måske husker jeg forkert alligevel...og så det med ansigtet; brugte hun briller eller ej ? Jeg kan faktisk ikke huske det.

    Og det sjove er jo, at de bare er mennesker og viser sig som man gjorde dengang da jeg var ung. Og så lidt sjovt at tænke på, at hun er svigerdatter til den fhv. danske statsminister Hans Hedtoft....hvilket jo så betyder, at hendes mand Bjarne er søn af Hans Hedtoft. Tag den, du.

    SvarSlet