onsdag den 27. februar 2013

Bogudsalg 2013 er startet.....

Så "røg man på den" igen :-) ......bogudsalg = flere bøger til manglende plads.
 Og det er altså hos "Bog & Ide" det udsalg er - jeg ved, at Arnold Busck også har bogudsalg, men sådan en har vi ikke lige i Sognet her; den nærmeste er i nabo-sognet Ballerup og deres katalog, Arnold's altså. har jeg ikke lige fået set...men det kan vel findes på "Nettet".

Men altså - udsalget her i Sognet hos "Bog & Ide" startede imorges kl. 07,00 og for en gangs skyld var jeg tidligt på færde. Jeg var der ca. 07,30 og der viste sig at være god plads; kun 4-5-6 andre end jeg havde fået ideen til også at være der inden man skulle på arbejde.
Et par dage inden havde jeg hentet kataloget og læst det igennem og helt ærligt - det er det "tyndeste" katalog jeg har set i mange år. Det skal forstås på den måde, at der var enormt meget skønlitteratur og krimi-halløj i forhold til der plejer. Omvendt var der så heller ikke meget faglitteratur (kunst, historie, biografier o.s.v.) som der plejer.

Men jeg fik da skrevet en liste som jeg ville have/var interesseret i. Listen er katalogets side-rækkefølge og altså ikke prioriteret:

1. "Tøger" af Stig Andersen. Biografi om afdøde Politiken redaktør Tøger Seidenfaden. En, synes jeg, meget klog og interessant person. Desværre skrevet af en af mine "yndlings-aversioner" som journalist, nemlig Stig Andersen. kr. 69,95.

2. "Grafisk Kunst" . Ingen forfatter angivet men den ser spændende ud :-) . kr. 299,95/199,95

3. "Tre år på Grønlands Østkyst" af Ejner Mikkelsen. En ekspeditionsbeskrivelse om de 3 år som Ejner Mikkelsen og hans makker var inde-iset på kysten deroppe omkring 1910. Alabama-ekspeditionen er den kendt som. En redningsekspedition til Danmarks-Ekspeditionens Mylius-Erichsen, Høgh-Hagen og Brønlund. kr. 99,95.

4. "Kammerat med solen" Biografi om revy-manden Stig Lommer. kr. 49,95.
5. "Slotsholmen" En beskrivelse af  og om Slotholmen kr. 69,95.

6. "Frederiksberg" En beskrivelse om by-delen Frederiksberg. kr. 69,95.

7. "Olafur Eliasson" . En bog om kunstneren Olafur Eliasson, som jeg har været "rimeligt meget" begejstret for, siden jeg så hans udstilling på Aros i Aarhus for et års tid siden. kr. 49,95.

8. "Kay Boyesen". Bog om auktionspriser på Kay Boyesens figurer m.m. Den er ret godt illustreret og giver god beskrivelse af hans "ting og sager". kr. 99,95.

9. "Poul Henningsen" Samme serie og ide som ovenstående om Kay Boyesen. kr. 99,95.

Det var listen, som jeg var bevæbnet med. Derudover var der et par afkrydsede, som lige skulle ses an om de "var til noget".....

Og faneme - jeg fik dem allesammen. Samlet pris kr. 809,55. Bogen om Grafisk Kunst stod til den nette pris af kr. 299,95 men jeg gav kun kr. 199,95 for den. Iøvrigt ser den bog kanon spændende ud og jeg glæder mig til at læse den rigtigt. Den er i stor format :-) . Dejligt - så er der noget at se på.

......og før end det her indlæg blev sendt var jeg lige inde på Arnold Busck's side og se deres katalog og det ser også tyndt ud. Måske man liiiige burde køre til Ballerup og lige checke op på boghandelen der - man kan jo aldrig vide, vel ?

....og hvad har du så købt på årets bogudsalg ?

1 kommentar:

  1. Ja, er det ikke forfærdeligt - bogudsalg! Jeg har ikke købt noget endnu, men jeg tror, jeg vil holde mig til Arnold Busck, fordi de sender gratis, hvis man køber for mindst 500 kr., og det er jeg helt sikker på, at jeg gør. Bøger fylder ikke bare, de vejer også! Hvornår jeg får tid til at skrive om det, er usikkert, men sandsynligvis i weekenden.

    Til lykke med den fine høst! Du var nu ikke kommet op at slås med mig om lige netop de bøger :-)

    SvarSlet