tirsdag den 1. januar 2013

Pompejanske rumudsmykninger i 1800-tallets Danmark

Sådan hedder den bog i 3 bind som jeg fejlagtigt kaldte for Romerske udsmykninger i København i Guldalderen.

Altså:(tryk på linket nedenfor)

Pompejanske rumudsykninger i 1800-tallets Danmark af Kirsten Nørregaard Pedersen.

Ved tryk på ovenstående link kommer I (du, Rasmine) ind på forlaget Rhodos side om forfatteren og netop denne bog. Det der skrives der, kunne jeg ikke have gjort bedre selv ;-)

Bind 1 er på 360 sider, bind 2 på 276 sider og bind 3 på 442 sider, så der er noget at gå i gang med...og vinteren er jo kun halvvejs nu.

Den koster ca. kr. 598. Jeg har før jul set, at vores lokale Bog & Ide stadig har den stående. Jeg fik lov at købe den til kun kr. 300 som ny, men det er en helt anden historie.... ;-)

...og så står den faktisk nævnt i min efterhånden meget ufuldstændige bogliste.

Jeg har lige checket mine boglister og de er alle en del u-opdaterede. Lidt er røget ud men mere er kommet til....jfr. det forrige indlæg bl.a.

Hidtil har jeg haft alle mine bøger samlet i emner som nævnt i boglisterne. Problemet er bare, især for kunstbøgernes vedkommende, at bøgerne ofte er i stort format og det så kniber med hylde-/reolpladsen, så jeg har måtte putte bøger ind forskellige steder hvor der "er plads" og det bevirker så en smule rod = manglende overskuelighed....og så parret med almindelig dovenhed har jeg så ikke fået opdateret listerne. Jeg må se at tage mig sammen.

Og så til noget helt andet....

Danmarks svar på Museum of Modern Art, Louisiana i Humlebæk.....som iøvrigt kalder sig for Louisiana, Museum of Modern Art........åbner her d. 8. Januar 2013 en udstilling med tidlige tegninger - 250 stk. - af Andy Warhol. Han hører også til blandt mine favoritter, så det er en udstilling jeg helt bestemt må op at se. Den lukker d. 21. Februar 2013 så det er en kort udstillingsperiode.

Se så - det var faneme årets første indlæg og nærmest en forbrugervejledning.

1 kommentar: