søndag den 30. december 2012

Et lille bitte nytårsforsæt......

....og det er, at jeg i 2013 må begrænse mine bogindkøb.......


...og den næste ting er, at jeg heller ikke må lyve ;-)

Lillemor sagde forleden, vi havde været på Bog-cafe og antikvariat, at vi måtte til at indføre princippet om 1 bog ind, så 2 bøger ud......Jeg har allerede 1 bog, som jeg ikke engang vil aflevere til Spejdernes Loppemarked, og det er LouisianaABC af Poul Erik Tøjner.

Som det ses har jeg highlightet linket ovenfor; det er til en anmeldelse af Peter Michael Hornung om netop omtalte bog. Anmeldelsen er meget positiv. Ret skal være ret; kunstanmeldere KAN tage fejl (her forsøges anvendt humor).
Generelt set er der mange flotte billeder - DET var grunden til at jeg købte den - men teksten kan jeg for 80-90 % vedkommende godt undvære/springe over. Igen - det er en stribe værker samlet af Tøjner og det er hans mening om disse der er i bogen.....og det er vel OK. Men for pokker da, hvor han er højrøvet, ham Tøjner. Jeg har i et tidligere indlæg (som jeg ikke lige kan finde) om Kirkeby og Tøjner netop skrevet om den her højrøvethed m.m.

Men det er bare mig og hvem er jeg o.s.v. ?

Den bog har jeg altså læst her i julen. Jeg har også fået læst bogen om Gudenåens Kulturhistorie, om De danske øer og en enkelt om Kavaleri-aktioner i og omkring slaget ved Gettysburg i 1863. Næste bog er faktiskt i 3 bind, nemlig om Romerske udsmykninger i København i Guldalderen......


Og lige nu nyder jeg en 

 ....en 15 år gammel Glendronach Speyside singlemalt whisky med Sherry-finish. Måske skulle jeg være lidt nærig med den, da den ikke bliver lavet mere...i det mindste, så er det det, som distilleriet har besluttet, så den bliver sjælden, nej - den ER sjælden, da den ikke har været lavet i nogen år efterhånden. Det nærmeste jeg kan henvise til er Glenfarclas' 15 års whisky som også har sherry-finish og som efter min mening er den bedste whisky jeg nogen har smagt/drukket og som jeg har fået endnu en flaske af......Lykke er, ik' ?

Godt nytår til alle.  

1 kommentar:

  1. Hvor du hygger dig - til trods for Tøjner :-)

    Bogen om romerske udsmykninger i Guldalderens København har jeg forgæves ledt efter i din bogliste. Er jeg ved at blive blind, eller gemmer den sig bag en mere eller mindre misvisende titel?

    SvarSlet