torsdag den 9. februar 2012

Royale skulpturer.....

Prins Henrik har en "kunstnerisk åre"; han spiller klaver og laver lidt musik-stykker, han har lavet oversættelser bl.a. sammen med Dronningen og han digter selv og har endda udgivet disse ligesom han har udgivet et par kogebøger.

At han også går med en billedhugger gemt i sig, det viser de nedenstående eksempler på. De er meget forskellige synes jeg. Helt fint, at man får prøvet sine lyster af.

De 2 fotos nedenfor, forestiller den skulptur, som han har lavet foræret sin kone - Dronningen - i fødselsdagsgave. Man må sige at han, Prins Henrik - og manden på skulturen - har et sikkert og godt fast tag i/om det :-D


Skulpturen skulle stå i parken på Marselisborg Slot ved Aarhus.

De næste skulle også stå i det jyske. Meget forskellige synes jeg.





Jeg har i en tv-udsendelse set en stribe mindre figurer han har lavet, bl.a. en lille figur af en Flodhest.

Herligt med sådanne interesser, når også hans kone er skabende kunstner.

Og efter sigende, så skulle ældste-sønnen være ret kunst-kyndig - det skulle give sig udslag i udsmykningen i hans og Mary's bolig på Amalienborg - og endda samler.

Nåh - det var bare for at vise, at andre i den familie også er ramt af den kunstneriske bacille....

1 kommentar:

  1. Skulle kronprinsen var interesseret i kunst? Det vidste jeg ikke, men jeg synes det er en dejlig nyhed. Det er nemlig ikke mit indtryk, at kronprinsen er særlig kulturel. Men jeg er meget glad, hvis jeg har taget fejl.

    Det forklarer selvfølgelig også de store kunstneriske udsmykninger på Amalienborg. Jeg tænkte slet ikke over det da de blev lavet, men forestillede mig bare, at sådan skulle det vel være. Jeg havde slet ikke overvejet, at det kunne skyldes personlig interesse for kunst.

    SvarSlet