tirsdag den 6. september 2011

Til Senior-foredrag :-D

Lige pludselig er man - på arbejdet - blevet omfattet af Senior-politikken. Jeg er blevet udstyret med hele 12 Seniortimer i år og det timetal stiger gradvist til 40 timer i de kommende år indtil det 60. år. Det er jo meget rart med sådan ekstra frihed. Men også lidt underligt, at man nu er blandt "de gamle" på arbejdspladsen..........og her skal det måske indskydes, at jeg næste år har 40 års Jubilæum der....selvom man føler sig - indvendigt - som en af de unge :-D .
Men altså, det her Senior-hurlumhej, det betyder også at der i forbindelse med sidste overenskomstforhandlinger blev givet en "slat penge" til Seniorerne og de fagforeninger, der administrerer den pulje er bl.a. HK, AC, BUPL m.fl. og de blev enige om at de penge bl.a. skulle bruges på 2 foredrag med efterfølgende spisning bagefter for de tilmeldte Seniorer; det ene foredrag er med Chris Macdonald og det andet er med Karen Marie Lillelund og sidstnævnte blev holdt idag.

Og hold da op, det var underholdning for alle pengene. Jeg ved ikke om I kender hende, men hun er vidt brugt som foredragsholder og konsulent og tit i TV i en eller anden sammenhæng.

Dette foredrag var om Kommunikation på arbejdspladsen med humor som forløser. Hun gik på ca. kl. 16,30 og kørte så uafbrudt - alene på en scene - med sit foredrag til kl. 18,10. Der var bare grin og latter fra start til slut. Hun er bare p....morsom og skæg, nogen gange trillede tårerne ned ad kinderne på en af grin. Det var bare helt i top. Det er svært at plukke ting ud, men en ting bed jeg mærke i, nemlig den, at mænd i løbet af en dag har ca. 7.000 mimiske ansigtsudtryk/fagter/grimasser når de taler, lytter, arbejder alene eller i flok. De fleste af disse 7.000 ansigtsudtryk bruges på arbejdspladsen. Kvinder derimod har ca. 20.000 ansigtsudtryk/fagter/grimasser på en dag og de bruger knap halvdelen på en arbejdsdag, altså samme arbejdstid som mændene. Det betyder, at de har ca. 10.000 stk. tilbage når de kommer hjem.....og disse bliver så mand og børn til del derhjemme :-D .
Nåh - det var altså kanongodt og I burde opleve hende. Tag og check hendes hjemmeside ud, der er mange sjove ting der.

2 kommentarer:

  1. Det lyder jo rigtig godt.

    Men det der med seniorpolitik kan få mig til at se rødt. Også, når det indebærer fordele. Folk bliver altså ikke "gamle" lige hurtigt, og jeg synes det er meget ubehageligt, at man bliver stemplet på den måde. Da jeg var ansat, hørte det med til mine arbejdsopgaver at oversætte diverse firmapolitikker til engelsk. Da jeg fik seniorpolitikken - man havde ikke haft sådan en før, så det er en del år siden - blev jeg godt nok gal. Jeg for ind hen ad gangen til den socialrådgiver, som var ophavskvinde til den, og sagde min mening, som jeg har en lumsk mistanke om var medvirkende til, at jeg et års tid senere var selvstændig.

    SvarSlet
  2. Hej Rasmine.

    Jeg tager det ikke så tungt, det med Senior-politikken; indtil videre kun fordele for mig :-D .

    Men jeg kan godt lide den formulering med din mistanke om hvad der var årsagen til at du et års tid senere var selvstændig :-D .

    Minder om fhc. Generaldirektør for DR Christian Nissen, da han i sin afskedstale til personalet i DR bl.a. takkede bestyrelsen for ellers havde han ikke stået der og holdt denne tale....;-)

    SvarSlet