tirsdag den 17. maj 2011

Gad vide.....

....hvormeget det ville hjælpe på Statsfinanserne m.v. at nedsætte Barselsorlov til det halve ?

Ja - jeg undrer mig bare. Især i de her nedskæringstider og afskaffelse af efterløn og forhøjelse af pensionsalder o.s.v.

Jeg har selvfølgelig ikke læst alt her i tilværelsen og derfor heller ikke alle undersøgelser og statistikker om dette eller hint.

Nogen gange undrer jeg mig over hvad al den orlov skal til for. Er det for barnets bedste ? Er det for moderens/faderens bedste ?

Kender I nogen undersøgelser, der positivt kan sige, at et barns udvikling er blevet bedre af, at barselsorlovsperioderne er blevet forlænget gennem årene ? Når jeg læser aviserne, når jeg ser mig omkring i samfundet, når jeg ser klientellet på mit arbejde, så synes jeg de unge (et forfærdeligt bredt ord) er faldet godt af på den i de seneste 10-15 år.

Hvor jeg vil hen med det her, ved jeg sgu' ikke rigtig. Men jeg undres.

2 kommentarer:

  1. Når vores mekanikere har deres 14 dages barselsorlov for fædre, ser vi altid en kraftig stigning i fuskerafdelingen (=egne biler), men sjældent nogen større aktivitet i børnepasningsafdelingen ;-)
    Så her tror jeg, vi nemt kan blive enige :-) men har du checket din mening op mod dine partivenner. Jeg tror næppe de er enige ;-) (kunne ikke dy mig)
    Ha' en god dag :-) mens vi undres ...

    SvarSlet
  2. Hej Per.

    Nej - det behøves ikke at checkes. Jeg ved de er uenige med mig ;-)

    ...men som den gode samfundsborger du er, så anmelder du vel dem til SKAT o.s.v. for sort arbejde og socialt bedrageri, ik ? (jeg ku' heller ik' dy mig)

    SvarSlet