lørdag den 19. februar 2011

Jeg glæder mig......

...til at begynde på den her bog af min - okay, en af dem - yndlingsaversion Peter Olesen: Mønstrede København til kr. 169,95 (lyder det bedre end kr. 170,- ??).

Lad det være sagt med det samme - det ER nogen elendige foto's jeg har taget af bogen,....but what the heck,,,ik' ?

Hvorfor Peter Olesen er en af mine yndlingsaversioner ??? Jo - han er en gammel sur mand. Han er stor fortaler for arkitektur - god arkitektur vel at mærke - i København og han revser så sandelig dem, der bare påtænker at ændre (rive ned eller bygge klods op ad...) noget HAN kan lide. Lidt som hende Skrigeskinken Anne-Grethe Bjarup Riis. Ikke at han nærmest korporligt overfalder dem eller råber dem i munden så de ikke kan tale ud.....næh nej - indignation fnyses ud af mundvige og næse-bor på ham. Og så har har - som Skrigeskinken lidt det samme med, at er du ikke på hans bølgelængde, så er du bare en fortabt ignorant....

Men han skriver ofte udmærkede bøger. Og denne er en af dem. Jeg har jo prædiket til (jer) alle, at man skal huske at kigge op, når man færdes i byen på gader og stræder; der er så mange flotte, sære og sjove detaljer på husene i byen.

Nedenfor ses opslaget på bogens inderside. Svært at se, men det er altså murstenarbejder på huse her i København.
De 2 næste elendige billeder er også af bygninger. Der er bare så mange flotte at vælge imellem.


....så husk at stoppe op en gang imellem og kig på bygningerne f.eks. oppe under tag-kanterne højst oppe...eller omkring etage-adskildelser eller omkring vinduer o.s.v.

3 kommentarer:

  1. Det er jo imponerende.. God fornøjelse med bøger og arkitektur..

    SvarSlet
  2. Den må jeg også have fat i!

    SvarSlet
  3. Det ser så sandelig ud til at være en ret så interessant bog og sikke nogel billeder der er i den. Måske jeg skal kikke lidt i den, når jeg i morgen drager til byen. :)

    SvarSlet