fredag den 1. januar 2010

Lidt om nytårsaften eller lignende...

Nytårsaften 09-10. Måneformørkelse - delvis ganske vist - fra kl. 19,52 til kl. 20,50. Og vejret tydede jo glimragende her i Sognet. Frostklart. Så jeg var klar med kameraet og her er det taget sådan ca. midvejs omkring kl. 20,23 :

Ja - meget mere blev den Måneformørkelse ikke til....ihvertfald her i Sognet. Jeg har set dem, der var bedre/større. Bemærkede I den anderledes ?

Og så lidt "stemningsbilleder" af lidt Fyrværkeri:



Dette Nytårsfyrværkeriafyringshalløj var - synes jeg - noget anderledes i forhold til tidligere år. Jeg synes at det var meget intenst fra lige lidt over Midnat og så knap en time frem for derefter at være stort helt væk/slut. Jeg bor godt i Hjortespring - i udkanten af sognet og med landzone og marker i nærheden - men også i nærheden af villa-kvarterer og store etagebyggerier, så lidt underligt at det døde ud så tidligt. Men OK for mig.
Nu mangler der bare det sædvanlige; Oprydning efter nattens "udskejelser" (Fyrværkeriet) og det har jeg altid syntes det har skortet på her i Sognet...og måske sådan overalt ? Det kan altså irriterer mig, at nogen - en hel flok mennesker - står ude på vejen i festligt og højt humør og fyrer det ene batteri efter det andet af, masser af raketter, heksehyl o.s.v. og så får det bare lov at ligge i dagevis. Hvad får lige folk til IKKE at ville rydde op ? Især grundejeren ud for hvis ejendom det sker ? De gange, jeg har været med til at fyre af, så har jeg altid, ALTID, ryddet op og senest dagen efter. Nu kan det irriterer mig, at jeg igen - om nogen dage - må ud og feje lortet væk efter andre.
Og så noget andet:
....i Nyhederne i TV i går aftes kommer et indslag om en brand i Spanien i en beboelsesejendom som har kostet 4 mennesker livet......Selvfølgeligt tragiskt og ulykkeligt.....MEN HVOR ER DET LIGE AT DET RAGER MIG ???? Jeg mener, - det foregår i Spanien, så hvordan kan det være en NYHED i Danmark ??? Og som skal ud på landsdækkende TV ???. Jeg spørger bare. Og sådan er der altså mange totalt ligegyldige såkaldte "nyheder" der lukkes ud i æteren. Iøvrigt er det næsten - desværre - sådan efterhånden, at jeg kun ser nyhederne af gammel vane og det netop fordi at nogen NYHEDS-udsendelser (de fleste) KUN er om negative ting. Ikke at jeg lukker øjnene for det, der sker rundt omkring både i Danmark og i verdenen, for der ER meget sørgeligt, men jeg gider altså ikke blive fyldt med negative ting - det er MIT liv for kort til.
....og så sad jeg som de fleste andre OGSÅ bænket for fjernsynet for at se og høre Dronningens Nytårstale. Lillemor og jeg tændte sådan ca. kl. 17,58. TV-programmet sagde ellers, at der var en halvtimes program om INDEN Dronningens Nytårstale og såmænd også et kvarter eller lignende om EFTER Dronningens Nytårstale. Utroligt, at man kan bruge så mege tid på sådan noget. Jeg havde iøvrigt en kollega som er SUPER-ROYALIST. Hendes mand var, for at det ikke skal være løgn, også Major i Den Kongelige Danske Livgarde. Når der var/er noget Royalt i fjersynet, tog tog hun fri fra arbejde, for på 2 ved-siden-af-hinanden-stående-fjernsynsapparater at kunne følge det på de 2 landsdækkende kanaler. Nåh - men altså -den der tale af Dronningen......her var jeg ved at falde ned ad stolen, da hun takkede dem, der havde ordnet og organiseret COP15 klimamødet.....hvor ind i helvedet var takken til alle os andre for at lave vort daglige arbejde ?? Jeg synes iøvrigt at det var fint at hun sagde at vi alle skulle tage det noget mere roligt og ikke jage sådan afsted.
GODT NYTÅR IGEN til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar