tirsdag den 26. januar 2010

Ida Holm Mortensen

På min gamle blog omtalte jeg et kunsthøjskoleophold på Helnæs Kunsthøjskole. Her havde jeg fornøjelsen som lærer at have Ida Holm Mortensen. Ikke at mit ophold der blev langvarigt, men Ida satte sit tydelige mærke hos mig. Hun var ganske enkelt et dejligt menneske, ligefrem, pædagogisk i sin virken, vidende. Kort og godt en dejlig oplevelse.



Foto af Ida af Peter Thomsen/Galleri5000

Nu har jeg så fået fornøjelsen af at Personalekunstforeningen hvor jeg arbejder har aftalt udstilling med hende til Maj 2010 og hvor pokker hvor jeg klæder mig til denne. Formanden for foreningen har åbenbart bidt mærke idet, at jeg har været enormt positivt stemt i omtalen af hende, så derfor er udstillingen faldet på plads. Dejligt.

Jeg vil da lige benytte lejligheden til at gøre opmærksom på en udsendelse fra TV2FYN hvor Ida portrætteres i en halv-times udsendelse.

Se den ved at klikke HERPÅ.

1 kommentar:

  1. Kære Jan O
    Mange tak for de rare ord - det er jeg da rørt over.
    Jeg skulle finde min nye hjemmeside, søgte på google og så så din blog. Håber du har det godt.
    Venlig hilsen Ida H. Mortensen.
    www.idaholmmortensen.dk

    SvarSlet