søndag den 8. november 2009

Ny PC og noget mere...

Nu, hvor vi har pengepungen åben (jeg siger jer, at når man sælger og køber hus, så har man det - jeg har ihvertfald - som den islandske finansminister......pengene fosser ud af statskassen), har vi anskaffet os en ny bærbar til mig ;-) . Igen en HP Pavilion og nu med et helt nyt styresystem - Window 7 Home Premium. DET er sgu' anderledes at arbejde med. Alt ser/virker noget anderledes og det er vel så som vanligt et spørgsmål om tilvænning. Dette indlæg er så min debut med den ny PC'er.......og som bliver "cyberspaced" via mit ny 3 - modem, den her lille sjover man stikker ind i siden....på pc'en altså.

Nedenstående billede er af en plakat for Herning Bluefox' hjemmekampe. Ikke særlig speciel bortset fra:

1. Det er min søn, der er på plakaten (han er ovenikøbet holdkaptajn for holdet).
2. Den annoncerede kamp blev ALDRIG spillet, da Herlev Hornets trak sig fra Ligaen 2 dage før.

Men ellers gik søndagen med en tur i Dyrehaven ved Jægersborg. Vi fik set 3 Vandstære ved Raadvad Knivfabrik, set og hørt en stribe Spætmejser, hørt Ravn, set Stor Flagspætte og en flok stønnere - I ved, de her mennesker der absolut skal løbe og stønne og pruste og se ud som om hjerteslaget er nær; nogen kalder dem motionister.



Iøvrigt - bare for fornøjelsen skyld - et foto af det Johannes Larsen træ-snit jeg købte hos Bruun-Rasmussen's Auktioner:




Og nu vi er ved det her med billeder.....
På min gamle PC'er har jeg Windows XP. Hertil havde jeg fra Microsoft's hjemmeside downloaded et lille program til at rezise/minimere/komprimere foto's (f.eks. fra 1,4 MB til 100 kb).
Nu har jeg det her Windows 7 Home Premium....og kan ikke bruge det, da det kun virkede med XP. Er der nogen af jer, der kender et komprimeringsprogram, som kan downloades frit og gratis ?? Forslag modtages med kys.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar